Ofte stillet spørgsmål

Find svar på de mest stillet spørgsmål her!

 

Ofte stillet spørgsmål

Der kan være mange spørgsmål der melder sig, når I skal booke et band.
Tyrolerband har samlet de mest stillet, til jer her!

Hvad koster det at booke Tyrolerband?

Vores priser er afhængig af event type & arrangementets længde. m.m.

Pris oplyses i fremsendt tilbud, ud fra jeres henvendelse, og er ALTID alt inklusiv (transport, bro/færge osv).
Arrangøren skal dog betale KODA og Gramex separat. (se mere i vores Kontrakt betingelser)

Kan I spille med mindre besætning?

Nej, det er ikke en mulighed, da vi kun optræder som et helt orkester.
Med et mindre antal instrumenter, ville det ikke være muligt at få musikken til at være autentisk.

Vi kan dog optræde som et separat indslag, med vores 3m lange alpehorn som en velkomst, åbningsfanfare eller lign.

Hvor meget plads kræver I?

Optimale forhold er en scene der er 15m bred & 6m dyb.

Er forholdene mindre,  vil vi gerne kende omstændighederne på forhånd, da vi også gerne vil være så fleksible som muligt.

Hvor meget strøm kræver I?

Arrangør sørger for der forefindes 1x ubelastet rød 16A kraftudtag, max 10m fra scenen.

Har Jeres lokation ikke 16A eller mere til rådighed, men kun 230v, så skal dette oplyses ved henvendelse, da det har en alvorlig betydning for hvad der er muligt, både i størrelse m.m., når det drejer sig om lyd/lys udstyr.

(Se evt. Kontrakt betingelser omkring strømforhold)

Er Røgalarmer / Brandmeldere et problem?

 Ja.
Vores lys, som er en stor del af det som skaber den rette steming, ser bedst ud med Haze.

Haze er ikke tyk/tæt røg som fra de kendte røgmaskiner, men en tynd tåge. Haze’en er ganske ufarlig og vandbaseret
Alarmer og brandmelder vil med sikkerhed reagere på Haze, og derfor anbefaler vi at disse deaktiveres. Visse steder skal frakobling af røgalarmer , ske hos brandmyndighederne, og evt. brandvagt indsættes.

Kan I spille i kun én time?

Ja, sagtens.
Men prisen er stadig den samme, om det er 1 time eller 2×70 minutter.
Dette skyldes vi stadig skal sætte alt vores udstyr op, og vi bruger samme tid på et arrangement.

Hvornår kommer I og stiller op / afholder lydprøve?

Typisk ankommer vi ca. 2 timer før dørene åbnes for Jeres gæster.
Det afhænger dog af hvor stort arrangementet er.

Tidspunkter aftales altid arrangør på forhånd, og vil fremgå af kontrakten.

Kan I sørge for musik under spisning?

Ja, det kan vi sagtens.

Det er muligt at booke vores Tyroler DJ, som kan sørge for afdæmpet musik under spisning, i bandets pauser og ud på de sene timer.
En anden mulighed er en playliste med musik.

Forhold omkring musik under spisning, skal aftales ved booking forespørgslen.

Skal I have forplejning?

Ja. Vi skal have et måltid mad, og vi ser gerne at det er sund mad.
Derudover beder vi om kaffe og vand, og en enkelt øl på scenen når vi gå på første gang, til at skåle med gæsterne.

Er vi dækket af en forsikring?

Ja, Tyrolerband har erhvervs ansvarsforsikring.
Det betyder at vi dækker skader som vores personale eller udstyr, forvolder på Jeres gæster eller lokalet, hvis det er forkert monteret, ophængt eller placeret jf. gældende regler på området.

Ved skader/hærværk/tyveri forvoldt PÅ Tyrolerbands & DJ’s udstyret, skal arrangørs egen forsikring/indbos/personforsikring dække.
Tyrolerband vil få autoriseret reparatør til at udbedre skaden. Lader dette sig ikke gøre, anskaffes nyt tilsvarende. Faktura fremsendes til arrangør. 

Dette også være sig gældende ved vand og brandskader.
(Se evt. Kontrakt betingelser omkring forsikringsforhold)

 

Kæves der sikkerhedsvagter?

Ja.
Ved arrangementer over 200 gæster SKAL der være vagter ved scenen fra et professionelt vagtselskab. De skal være der for at forhindrer publikum i at komme på scenen, forhindrer generende adfærd og holde generel opsyn.

 

Har I noget reklame materiale/plakater m.m?

På vores PRESSE side, finde relevante fotos, tekster, logo’er m.m.

Ønsker i at få fremstillet unikt materiale, med evt. Jeres logo inkluderet eller som færdig trykklar filer, så kan vores egen grafiker måske hjælpe Jer.

 

Må der tages billeder & video af Tyrolerbands optræden?

Der må ikke optages billede og/eller lydoptagelser, uden forudgående skriftlig aftale med Tyrolerband.

Brug af optagelser uden forgående aftale, kan blive retsforfulgt.

 

Laves der en kontrakt på aftalerne?

Ja, naturligvis.
Udover en kontrakt der indeholder de mellem arrangør og Tyrolerband, aftalte ting, fremsendes også Kontrakt betingelser.
Kontrakt og betingelser skrives under af begge parter, og er bindende for optrædende og arrangør.

 

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål?

Så benyt kontakt formularen og vi vil ringe dig op.
Er spørgsmålet omkring scene opstilling eller teknisk rider, så kan de findes her.

Har I specielle ønsker i forbindelse med booking af tyrolerband, så som f.eks. hvor kan vi købe udsmyknings tilbehør, tøj eller andre effekter, som kan give vores fest et ekstra pift, så kig på Stemningsskabende udstyr eller tag kontakt og vi vil hjælpe jer godt på vej.

Jeg har et spørgsmål, ring mig venligst op!